torsdag, oktober 05, 2006

Vad var bäst på 70-talet?

Här kommer en liten intressant omröstning som ni kära läsare kan få vara med och utföra. Kanske baserat på detta kan jag skriva om nåt skoj med det som fått många röster. Klicka i alternativet och sen på Rösta.

Man behöver inte rösta på "jag var inte född då..." om det skulle vara så. Dessutom har jag upptäckt att det står olika på den här sidan och på Visa. Där står det Dansbanden (speciellt deras kläder)! (Jag vet inte hur jag skall ändra). Som kan ses i nuläget då hela 124 röster ! räknats leder barnprogrammen, följt av solidariteten och disco-ABBA.

Vad var bäst med 70-talet?
Frisyrerna
Skjortor med snibbar
Solidariteten
Proggen
Mellanölet
Disco och ABBA
Barnprogrammen
Jag var inte född då/för liten att minnas
Gröna vågen
Inget!
Free polls from Pollhost.com

Ja, det får väl ses som om barnprogrammen vunnit flest röster nu. Solidaritet givetvis. Disco och ABBA speglar väl stämningen på den tiden, med dom "coola" kläderna och den sköna gillestuga stämmningen på partyn som man hade på den tiden. Jag ångrade först alternativet skjortor med bruna snibbar och tänkte ändra till "70-tals kläder", som jag tror fått många fler röster. Ingen röstade på Inget! (som tur var:). Det får väl bli mer om barnprogram nu då...

11 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Det bästa var musiken, tycker jag, fast varken ABBA eller dansbanden. Jag var för liten för mellanöl, sâ jag lägger min röst pâ barnprogrammen. Visserligen fick jag ângest av Storpotäten, men Fem myror, Krâkguldet, Kalles Klätterträd, julkalendrarna och sommarlovsmorgnarna var ju klart bättre än Pokémon.

Per sa...

anna malaga: Jag gillade precis dom barnprogrammen också, fast jag tyckte mest storpotäten var skoj -putt,putt, putt,... Åhh jag ska stoppa dig i min ficka Vilse! Skoj att du omnämnde kråkguldet föresten. Sen var det ju "Den vita stenen" med.

Cliff Hanger sa...

Jag föddes 1977 men jag röstade i alla fall.

Per sa...

Cliff: Det är inga problem. Man kan ju tex gilla klädstilen från 70-talet och vara 14 år idag -Helt ok!

-Anne- sa...

Jag hittade hit för första gången och blev stormförtjust! Ska hålla en koll på skriverierna här, minsann.
Jag röstade på barnprogrammen. Fem myror... Den vita stenen... Från A till Ö... Trolltider...

Anonym sa...

Kolla in Kultretro.se. Där finns liknande artiklar som de som man hittar här.

Per sa...

anne: Skoj att du hittade hit. Jag kommer med mer snart.

anonymus: Ok jag skall kolla.

Per sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Per sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

...please where can I buy a unicorn?

Anonym sa...

De utsvängda byxbenen