söndag, februari 18, 2007

Boktipset

Hej igen efter all denna väntan. Nu har jag kommit igång igen. Fick detta filmklipp tillsänt mig av (Thérese i Utlandet)



Det är ett filmklipp (uTube) av Stefan Mählqvist Boktipset. Visserligen från 1983, men inget är annorlunda här än från 70-talet, jag lovar. Staffan sitter i sin regnbågssoffa och läser ur en bok. Han har en blå manchesterkavaj och en variant av pipskägg. I detta avsnitt handlar bilderboken om en flicka som som frågar morfar hur det var förr.

Här är den

Stefan Mählqvist

Kan ta en liten stund innan bilden kommer, fast ljudet startar direkt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

HÄRLIGT att läsa igenom din blogg! Jag minns riktigt bra barnprogrammen på 70-talet, vi tittade alltid på Sveriges tv:s alla barnprogram i Österbotten, Finland. Pedagogiska kan man säga, som "Från A till Ö" och "Fem myror är fler än fyra elefanter".

Per sa...

dijo: Ja visst var det härliga tider! Jag minns även ett finskt barnprogram som hette Juttu

Anonym sa...

Jag tittade aldrig på de finska barnprogrammen, tyckte de var för melodramatiska.... :-)

Anonym sa...

Som född på 80-talet kan även jag minnas det här. Schyst med den där utklippta delen av tv-tablån, programmet börhar cirka den tiden det står.

Underbart.

Unknown sa...

I sydafrika: Minns du Cindy Peters, en svart kvinna från sydafrika som sjöng Miriam Makebas pradnummer "pata pata", "this is a song we do sing Johannesburg way... until the morning sun beginns to shine! -umbasta oh umbast ---"

Unknown sa...

p: Javisst den gick ju i repris hur många år som helst så även 80-talister har blivit hjärntvättade av den...