söndag, januari 01, 2006

Cindy Peters

På 70-talet var det Afrika som gällde på TV ibland. Jag minns hur Cindy Peters hade ett barnprogram på TV. Man hade byggt upp nån sorts "bambuby" i SVT's studio och Cindy Peters sa: -Hej alla barn! Idag ska vi leka som alla barn gör i Afrika!



Cindy Peters (jag tror hon var kristen och gillade gospel) blev en landsplåga med Miriam Makebas låt "Pata Pata" som handlade om fest i solnedgången i Sydafrika. Umba-sat o umba-sat wheo mahe-ao, gick refrängen ungefär.

Notera att skojjaren "Loffe" Carlsson är med på bilden ovan tillsammans med Cindy. Jag såg Loffe live när jag var på speedway när jag var liten.

7 kommentarer:

crrly sa...

Cyndee är cool!

Per sa...

Tja är? då var hon ju det i allafall.

Vad gör hon idag?

Thérèse sa...

Idag sjunger hon gospel i olika kyrkor eller gjorde iallfall för 2-3 år så jag antar att hon håller på fortfarande

Anonym sa...

Hej!
Jag mötte Ciny på mellandagarna 2006 vid hotelet i Nässjö.
Hon hade ont i ryggen och jag frågade om hon ville ha någon hjälp. Hon utstrålade Jesus kärlek
i den här mörka värld.

Anonym sa...

Var köper Cindy sina snygga kläder?

bettan sa...

hej!
Skrev nyss ett inlägg, men då hade jag ingen googlesidentitet. Jag söker Cyndee P. För en så där 20 år sedan var hon här i vår Törnevalla kyrka. Jag var där med kamraten Lena. Hon dog häromveckan och idag när jag satt med barnen och prästen och planerade begravningen dök konserten och cyndee upp. En härlig hsitoria som jag skulle vilja berätta för henne. Har någon mailadress till henne eller telefonnummer? Vore evigt tacksam. Vårliga hälsningar från Östergötland och
Elisabeth Douhane
Elisabeth.douhane@telia.com
tel. 013-741 57

Anonym sa...

Läser om Cindy Peters och hade den stora äran att sjunga tillsammans med henne i Löddeköpings kyrka 1981. Vi var fyra kyrkokörer som slog oss ihop tillsammans med henne. torsdagseftermiddagen träffades vi tillsammans med henne och på söndagen kunde alla samtliga texter på engelska och melodier för att genomföra en fantastisk konsert.